Успіх

12 міфів про онлайн навчанні

Онлайн-уроки – відносно новий і поки ще мало ким випробуваний спосіб навчання, тому у багатьох він викликає недовіру. Але ж вони мають безліч переваг: вчитися можна в будь-який зручний час, не потрібно витрачати час на дорогу, відкривається широкий вибір вчителів і шкіл.

Найпоширеніші міфи про онлайн-навчанні

Міф 1. Буде складно налагодити контакт з викладачем на дистанції.

Насправді людям відмінно вдається встановлювати контакт по відеозв’язку. На першому уроці, звичайно, учень відчуватиме себе незвично, проте з часом, можливо, навіть відчує переваги такого способу спілкування, адже в даному випадку вчитель не нависає над партою, не заглядає в зошит, спілкування відбувається на рівних.

Міф 2. Займатися один на один з учителем важче, ніж в групі.

Найчастіше про це переживають люди, які соромляться показати свої помилки. Можливо, вони відчували себе дискомфортно на уроках у школі, в університеті, і звідти винесли досвід, що займатися в групі простіше, ніж наодинці з викладачем – хтось може підказати.

Насправді, індивідуальні заняття набагато комфортніше і ефективніше групових: викладач може підлаштуватися під рівень конкретного учня, перевірити і пояснити всі його помилки, заповнити прогалини у знаннях.

Міф 3. Важко відмовитися від уроків, якщо вчитель не сподобався.

Насправді віддалене навчання передбачає, що учень може вибирати з безлічі викладачів. Немає нічого поганого в тому, щоб змінити вчителя на більш підходящого. До того ж, багато онлайн-школи надають безкоштовний пробний урок.

Наприклад в цій , є не тільки безкоштовний пробний урок, але і можливість попросити підібрати Вам відповідного репетитора за Вашим перевагам і цілям навчання.

Міф 4. Для онлайн-навчання необхідна висока комп’ютерна грамотність.

Серед людей, раніше не стикалися з дистанційним навчанням, побутує думка, що для онлайн-уроків необхідно встановлювати якісь складні програми, з якими не кожен може розібратися.

Насправді навчання відбувається по Скайпу або безпосередньо на сайті школи. Крім цього, знадобиться учню інтернет і можливо пакет Microsoft Office – програми, в яких легко розібратися навіть тим, хто вперше сів за комп’ютер.

Міф 5. Вчитися онлайн потрібно на потужних комп’ютерах, а крім них знадобиться різне дороге обладнання.

Насправді підійде будь-який комп’ютер, найпростіша гарнітура і швидкість інтернету від 2-3 Мбіт/с.

Міф 6. Урок зіпсують проблеми зі зв’язком.

Дійсно, іноді може статися якийсь збій і доступ в інтернет обірветься, і багато людей побоюються втратити з-за цього гроші, витрачені на урок, який так і не відбувся. Насправді, якщо зв’язок протягом кількох хвилин не вдалося відновити, можна домовитися з викладачем перенести залишився час уроку на якийсь інший день.

Міф 7. На дистанційному навчанні викладач не має можливості відслідковувати прогрес учня.

В процесі очного навчання обов’язково проводяться якісь тести, контрольні роботи, щоб оцінити, наскільки добре пройдений матеріал засвоєний. Деякі люди вважають, що при онлайн-навчанні знання не перевіряються.

Насправді викладач призначає домашні завдання, обсяг яких він обговорює з учнем. Ці самостійні завдання індивідуальні і спрямовані на закріплення тих знань, які даються складніше всього. Крім того, в процесі онлайн-уроку можна проводити тестування.

Міф 8. Індивідуальні заняття нудніше групових.

Багатьом здається, коли у обговоренні теми бере участь більше людей, розмова більш жвавий, легше тренувати свої навички і в цілому урок проходить веселіше. Але адже головна мета уроку – не розважитися, а отримати за досить короткий час якомога більше практики. У групових заняттях, як правило, слово дається кожному учаснику групи і на одного учня припадає не так-то багато практики.

При індивідуальному спілкуванні з викладачем можна вибрати тему, найбільш цікаву учня. Навчання відбувається в тому темпі, який для учня найбільш комфортний, і весь час уроку присвячено лише йому.

Міф 9. Онлайн-підручники набагато незручніше звичайних паперових.

Якщо читання з екрану доставляє незручності, навчальні матеріали завжди можна роздрукувати. Зате електронні книги можна носити з собою в мобільних пристроях, слухати аудіозаписи уроків, користуватися великою кількістю додаткових матеріалів, які вчитель може підібрати індивідуально.

Міф 10. Онлайн-навчання коштує дуже дорого.

Насправді індивідуальні онлайн уроки часто дешевше групових в офлайні, до того ж, економляться гроші і час на проїзд. Необов’язково купувати підручники: як правило, вчителі надають добірку навчальних матеріалів в електронному вигляді.

Міф 11. Відсутність чіткої програми навчання.

На оффлайн-курси прийнято давати чіткий графік проходження того чи іншого курсу: цей 6 місяців, інший – 8. Для всіх учнів цей графік однаковий. Працюючи в групі, викладач не може скоротити вивчення глави, або, навпаки, почати повторення якогось уроку, адже у нього є чіткий план, однаковий для всіх.

Програма онлайн-навчання повинна відповідати тим же стандартам, що і звичайні групові заняття, але на індивідуальних заняттях учень може засвоїти якусь тему швидше, або, навпаки, вимагати повторення якогось уроку.

Міф 12. Онлайн-школа може обдурити, забрати гроші і не надати послуги викладача.

На жаль, випадки шахрайства трапляються. Зараз величезна кількість онлайн-курсів. Щоб уникнути обману, необхідно ретельно підійти до вибору школи.

Яку онлайн школу вибрати. Критерії:

  • На сайті можна вибрати, яку кількість уроків оплатити: повний курс навчання, або один-два уроки. Школи, впевнені в якості надаваних послуг, не будуть примушувати покупця оплачувати відразу весь пакет, а то і пропонують безкоштовний перший урок. Бажання спробувати новий метод навчання, перш ніж витрачати значну суму на повний курс, цілком природно, і, як правило, люди, яким сподобався урок, купують наступний.
  • Кількість вчителів. В онлайн-школах, які давно працюють, кількість викладачів сягає півсотні і навіть більше. Необов’язково маленькі школи погані, але ризик нарватися на фірму-одноденку дуже високий.
  • Термін роботи школи. Якщо організація працює довго, ймовірно, вона вже завоювала серед учнів певну популярність, репутацію, яку не захоче втрачати, тому буде стежити за якістю надаваних послуг.
  • Позитивні відгуки. Зрозуміло, відгуки можуть бути і замовними, тому потрібно звертати увагу і на кількість (у давно працює школи їх повинно бути багато), і негативні відгуки теж.
  • Хороший якісний сайт. По суті, сайт для онлайн-школи – головний інструмент для залучення нових покупців, її обличчя, тому у надійною школи сайт простий і легкої навігацією, з усіма необхідними даними і, найчастіше, з великою кількістю додаткових послуг, навчальних матеріалів тощо.
  • Блог онлайн-школи в соцмережах. Для будь-якого інтернет-продукту соцмережі – важливий інструмент просування, спілкування з потенційними покупцями, тому у школи, яка дбає про свою репутацію, швидше за все, є сторінки в соцмережах.

Побоювань і міфів, пов’язаних з онлайн-школами, багато, проте все більше людей починає усвідомлювати переваги дистанційного навчання. Але не варто забувати, що саме головне в навчанні – особисте старання і зацікавленість в предметі. Будь-який спосіб навчання буде успішним для того, хто дійсно твердо вирішив підкорити нові вершини знань.